18.7.2013

Day 21: Kui sä teed kerbui

Tässä ois kaikille mettähyypille ja hakkaamisintoisille ihmisille ohje, kuinka tehdään kerppuja.

No okei, kerrotaas nyt ensin mitä ne kerput oikeen on. Ne tehdään joko pajusta ja koivusta, ja niitä syötetään poroille talvella. Sellanen pikku tietoisku tähän näin.

Vaihe 1:
Kaiva jostain esiin tällanen hieno viidakkoveitsi sekä naruja, joilla voit sitoa oksat toisiinsa.


Vaihe 2:
Etsi joku hieno oksa, ja hakkaa sitä viidakkoveitsellä niin kauan kunnes se katkeaa. 


Vaihe 3:
Tee vaihe 2 ainakin 15 kertaa, ja tee oksista iso kasa.


Vaihe 4:
Solmi oksat kiinni hienolla solmulla.

Ja kas näin, olet tehnyt ensimmäisen kerpun!


Toista vaiheet 2,3 ja 4 ainakin 100 kertaa.

Me tehtiin tänää vaan 25. Kaks ja puol tuntii me jaksettiin häärätä.


niin inhoon väärässä olemista. Varsinkin kun luulee olevansa niiin oikeessa. Sain vasta tänään tietää, että salkkarien päätösjakso ei ollukkaan se, mikä loppuu siihen että lentokoneeseen tuodaan se ruoka. Ja sitte kun Fiia ja Silja rupes selittämään mulle siitä, kuinka lentäjä myrkytetään ja Heiskanen on elossa, rupesin vaan nauramaan ja sanoin koko päivän että ne vaan koijaa. Luulin että ne vaan halus huijaa mua, pysyin lujasti mun omassa teoriassa, että päätösjakso oli se minkä sen luulinki olevan. Lupasin jopa olla puhumatta niille ja olla kattomatta silmiin niitä loppuillan ajan. 
Miten sitte kävikään...
Menin youtubeen enkä halunnu uskoa koko juttua todeks. Miten mä en voi olla nähny sitä, salkkareita kun seuraan tiiviisti? Se vaan kuulosti Siljan ja Fiian kertomana niin hassulta ja epäsalkkarimaiselta. Tai no, salkkareissa voi tapahtuu mitä vaan. Kai mun pitää toi jakso sitte joskus kattoo, kun oon päässy tästä kauheesta väärässä olemisen tunteesta eroon. 

Tähän on hyvä lopettaa.

-Ida

1 kommentti: