20.2.2014

Working haaaard again

Tällä viikolla on ollu lyhyt TOP- jakso. Sen oon viettäny Jumbon Faunattaressa. Aikasemmin oon ysiluokalla ollut Porvoossa samassa yrityksessä. Työajat mulla on 9.00-17.00, mikä on mun mielestä ihan sopiva.

Maanantaina siis alotin. Aina päivän aluksi lakastaan liikkeen lattia ja pestään se. Sen jälkeen oli eläinten hoito, ja aika hyvä sattuma, kun toinen harjoittelija (ollut siellä jo vähän kauemmin) asuu yhen junapysäkin päässä mun asuinpaikasta, ja asuu sitten vielä samalla tiellä kun mun poikaystävän äiti ja mummi. Ja kyseisen henkilön isäpuolella on sama sukunimi kun mulla :o Jännä sattuma. 
Eläimiä liikkeessä on hamsuja, gerbiilejä, kani, marsuja, chincilloja, kesyhiiriä ja rottia. Matelijoita puolestaan on hämiksii (hyi), viljakäärmeitä, kääpiöparta-agama, akaattikotilo, kilppari, kummitus- ja sauvasirkkoja ja tietenkin ruokaeläimiä (matoja, koppakuoriaisia yms.). Ja akvaarioita on 30. 25 pienempää ja 5 isompaa. 
Eläintenhoidon jälkeen tehdään sitten kaikkea mahollista, hyllyjen järjestelyä, tavaroiden pussittamista, asiakkaisen auttamista, roskien vientiä, hyllyjen täyttämistä ja sen sellasta. 




Tiistaina oli akvaarioiden lappaus. Huhhuh sanon minä. 30 akvaarion lappomisessa ja täyttämisessä meni koko päivä. Lappominen meinaa siis sitä, että akvaariovedestä poistetaan n. 1/3. Vettä ei saa ikinä poistaa kokonaan, koska hyödylliset bakteerit ynnä muut kaverit tuhoutuu ja veden ravintoainepitoisuudet häviää.



Eilen putsasin akvaarion suodattimia, eli en siis päässy akvaarioista eroon. Tuli myös uusia kaloja, jotka piti kotiuttaa. Kalojen kotiuttaminen tapahtuu siis siten, että ensin ne laitetaan pussissa kellumaan uuteen akvaarioon mihin ne on menossa. Sitten pussiin lisätään 1-3 kertaa akvaariovettä, jotta ne tottuis siihen veteen. Sitten tiputetaan ne akvaarioon. Mitä paremmin ne kotiuttaa, sitä paremmin ne kestää uusissa olosuhteissa. 
Vielä jakso työpäivän jälkeen mennä autokoulun teoriatunnille. Enää yks käymättä, sitten voi mennä teoriakokeeseen!

Toi käytävä roskiksille on niin kiva mennä rullakolla kovaa :P


Tänään oon putsaillu eläinten terraarioiden ja akvaarioiden laseja, täyttäny hyllyjä, käyny varastossa nuuskimassa, auttanut yhtä söpöä pikkupoikaa löytämään sen Jaffa-kissalle valjaat, pussittanut hamsun ruokaa ja ollu yleisenä jokapaikan höylänä. 

Huomenna vika päivä. Aika nopeesti tääkin viikko hujahtanut. Ja ens viikolla pääsee sitten lomailemaan! Synttäritkin tiedossa lauantaina... ;)

Bongasin että Biancossa oli loppuunmyynti (-80&) ja löysin tällasen korun, oikee hinta oli jotain 25e luokkaa.


-Ida

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti